دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: راجر فدرر مرد شماره یک تنیس دنیا موفق شد برای چهارمین سال پیاپی عنوان قهرمانی مسابقات اوپن آمریکا را از آن خود کند.

به گزارش ایرنا راجر فدرر تنیس‌باز سوییسی یکشنبه‌شب در فینال رقابتهای تنیس آزاد مردان آمریکا، نواک جوکوویچ حریف صربستانی خود را شکست داد و عنوان قهرمانی این مسابقات را در بخش مردان از آن خود کرد. 

 پس از رکورد بیل تیلدن در سال ‪ ۱۹۲۵‬که چهار بار پیاپی در مسابقات جایزه بزرگ تنیس آمریکا به قهرمانی دست یافت، فدرر اولین کسی است که این رکورد را در قسمت مردان تکرار می‌کند.

وی با کسب دوازدهمین عنوان قهرمانی در مسابقات جایزه بزرگ (گرند اسلم) تنیس جهان، اکنون دو عنوان دیگر لازم دارد تا به رکورد ‪ ۱۴‬قهرمانی پیت سمپراس برسد.
فدرر در مورد رکورد سمپراس گفت: در این خصوص زیاد فکر کرده‌ام. نزدیک شدن به رکورد او در این سن فوق‌العاده است و امیدوارم از آن عبور کنم.

جوکوویچ تنها کسی است که در سه ماه گذشته فدرر را شکست داده‌است. این دو در اوایل ماه اوت در رقابتهای مونترآل به مصاف هم رفتند و تنیس باز سوییسی مغلوب حریف صربستانی شد.

جوکوویچ در همان مسابقات رافائل نادال و اندی رادیک را نیز شکست داد تا اولین کسی باشد که در ‪ ۱۳‬سال گذشته، نفرات اول تا سوم جهان را در طول یک رقابت، مغلوب کرده است.

وی بعد از پیت سمپراس که سال ‪ ۱۹۹۰‬در سن ‪ ۱۹‬سالگی به قهرمانی در تنیس آزاد آمریکا دست یافت، اکنون در ‪ ۲۰‬سالگی جوانترین فینالیست این مسابقات است و البته اولین نماینده صربستان در فینال یک رویداد جایزه بزرگ تنیس به شمار می‌رود.

کد خبر 31063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز